Aleksandra Marcińczyk
Psycholożka, Psychoterapeutka poznawczo- behawioralna, Interwentka kryzysowa
Doświadczenie zbierałam pracując w gabinetach prywatnych, Areszcie Śledczym,
placówkach oświatowych, poradniach zdrowia psychicznego. Fundacji na rzecz pomocy osobom z diagnozą choroby Parkinsona oraz w projekcie badawczym dotyczącym depresji poporodowej kobiet w Polsce.
Pracuję z ludźmi w oparciu o ich indywidualne potrzeby, co w pracy przynosi większą skuteczność. Pracuję z pełnym zaangażowaniem i empatią, wykorzystując przebadane i skuteczne metody pomocy, głównie korzystając z podejścia poznawczo- behawioralnego oraz podejść trzeciej fali- ACT i dialogu motywującego.
Podejście poznawczo-behawioralne jest mi bliskie, ponieważ opierając się na
najnowszej wiedzy naukowej pozwala nam zrozumieć skąd biorą się trudne emocje i zachowania, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się nam nieracjonalne. Pomaga rozwinąć mocne strony i zmieniać słabsze. Rola terapeuty jest w tym nurcie aktywna – towarzyszę, wspieram i pomagam w zmianie. Głęboko wierzę, iż każdy ma w sobie zdolność do przezwyciężania trudności i wprowadzania pozytywnych zmian w swoim życiu.
Działam zgodnie z Kodeksem Etycznym Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Poznawczo- Behawioralnej, którego jestem członkiem. Swoją pracę poddaję regularnej superwizji oraz stale podnoszę kwalifikacje uczestnicząc w szkoleniach i konferencjach.
W przypadku braku opieki zapraszam na konsultację z niemowlakiem.
Pracuję z osobami doświadczającymi kryzysów życiowych, trudności w relacjach z innymi, mierzącymi się z objawami lękowymi i depresyjnymi.
Jeżeli chciałabyś/ chciałbyś, abym towarzyszyła Ci w podróży do życia, którym chcesz żyć, zapraszam!
Wykształcenie
W trakcie szkolenia w Szkole Psychoterapii Poznawczo Behawioralnej AMiE;
–
Magister psychologii na Uniwersytecie Gdańskim;
–
Magister pedagogiki na Uniwersytecie Gdańskim
–
Szkolenie: Jak wspierać pacjenta w regulacji emocjonalnej?
–
Szkolenie: Jak pracować z pacjentem, który żyje w ciągłym lęku i zamartwianiu?
–
Konferencja Naukowa Psychoterapia dzieci i młodzieży
–
Szkolenie European Alliance Against Depression & PTP: Rozpoznawanie i skuteczne leczenie depresji
–
Szkolenie: Psychoterapia Pacjentów z zaburzeniami regulacji emocjonalnej- koncepcja przywiązania i mentalizacji
–
Szkolenie: AAC w autyzmie- PAPLA Niepubliczna Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna
–
Konferencja Naukowa Trenera TUS
–
Trener umiejętności społecznych
–
Szkolenie Psychotesto: Zaburzenia osobowości- rozpoznanie i wstęp do pracy terapeutycznej
–
Szkolenie Wyższa Szkoła Humanistyczna: Etiologia i terapia zaburzeń odżywiania u dzieci i młodzieży
–
Szkolenie Psychotesto: Techniki poznawczo-behawioralne w pracy terapeutycznej z młodzieżą i dziećmi
Doświadczenie
Projekt badawczy De(presja) młodzieży
–
Praca w Fundacji Mózg Na Fali – diagnoza neuropsychologiczna
–
Psycholożka, psychoterapeutka, PsychoLogicznie
–
Nauczyciel wspomagający w przedszkolu nr 17, Gdańsk;
–
Psycholożka w Niepublicznej Poradnii Psychologiczno-Pedagogicznej PAPLA, Gdańsk;
–
Psycholożka w Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej typu rodzinnego nr 1,
Gdynia
–
Pedagog szkolny Zespołu Szkolno Przedszkolny nr 2, Gdynia;
–
Psycholożka w Areszcie Śledczym, Wejherowo;
–
Pedagog szkolny Zespół Szkolno Przedszkolny nr 2, Gdynia
Specjalizuje się w
terapii indywidualnej dorosłych;
–
terapii online;
–
terapii traumy i PTSD;
–
terapii DDA/DDD;
–
ADHD, spektrum autyzmu i zespole Aspergera;
–
zaburzeniach odżywiania;
–
uzależnieniach;
–
psychosomatyce;
–
interwencji kryzysowej;
–
nerwicy natręctw i OCD;
–
terapii zaburzeń typu narcyzm